Skip to content

Studies that prove influence of hormones?

Page last modified on: September 29, 2008
Question from Grits: I have switched to hormone-free dairy and meats since my breast cancer diagnosis. I have two daughters and want to eliminate any possible hormone influence. Is there any study to back this up?
Answer —Cyndi Thomson, Ph.D., R.D.: No. However, if you can afford it and it gives you peace of mind, continue to do so. But we have no studies to support this practice.

On Wednesday, January 19, 2005, our Ask-the-Expert Online Conference was called Nutrition and Weight. Cyndi Thomson, Ph.D., R.D. and Marisa Weiss M.D. answered your questions about nutrition and weight.


The materials presented in these conferences do not necessarily reflect the views of breastcancer.org. A qualified healthcare professional should be consulted before using any therapeutic product or regimen discussed. All readers should verify all information and data before employing any therapies described here.

A production of LiveWorld, Inc.
Copyright 2008. All rights reserved.

Email Updates

Stay informed about current research, online events, and more.

Please leave this field empty

Meet the Experts

Cyndi Thomson, Ph.D., R.D.Cyndi Thomson, Ph.D., R.D. is an associate professor in Nutritional Sciences at the University of Arizona - with joint appointments in medicine and public health.

Marisa Weiss, M.D. is a radiation oncologist specializing in breast cancer and the founder, president, and guiding force behind Breastcancer.org.

Back to top

Breastcancer.org 7 East Lancaster Avenue, 3rd Floor Ardmore, PA 19003

Learn more about our commitment to your privacy

© 2009 Breastcancer.org - All rights reserved.

Breastcancer.org is a non-profit organization dedicated to providing information and community to those touched by this disease. Learn more about our commitment to providing complete, accurate, and private breast cancer information.